top of page
  • Zijn Leonidas producten bekend in België en het buitenland?
    Tijdens een recente merkenstudie waaraan 20.000 Belgen deelnamen, kwam Leonidas als absolute winnaar uit de bus in de categorie chocolade. Meer nog: 1 op 3 verkochte Belgische kwaliteitspralines is van het merk Leonidas. Bovendien stellen 55% van de Belgen dat Leonidas hun favoriete pralinemerk is. Helemaal niet slecht in het chocoladeland bij uitstek, toch?
  • Kan ik Leonidas Chocolade online bestellen?
    Natuurlijk! Onze producten zijn te bestellen via onze webshop.
  • Welke is de beste manier om van onze chocolade te genieten?
    Chocolade spreekt al onze zintuigen aan: onze ogen, huid, oren, smaak en reuk. Elke praline moet er zacht en glimmend uitzien en een rijke bruine kleur hebben. Hij mag niet te opvallend naar suiker ruiken. Een perfect gemaakte praline moet kraken bij de eerste beet. Wanneer een praline begint te smelten in uw hand nog voor u erin bijt, betekent dit dat hij veel cacaoboter bevat, wat een goed teken is. Laat de praline zachtjes in uw mond smelten: u mag hierbij geen korreltjes voelen. Bij een tweede of derde beet komen de extra aroma’s van de vulling vrij. Duw de praline tenslotte zachtjes tegen uw verhemelte zodat de smaak zich daar ten volle ontplooit. Neem uw tijd om ervan te genieten. Wij hebben ook onze tijd genomen om hem te maken.
  • Bevatten onze producten plantaardige vetten?
    Sinds 3 augustus 2003 laat een Europese richtlijn de fabrikanten toe om bij de samenstelling van hun chocolades plantaardige vetten te gebruiken (in plaats van cacaoboter), maar wel onder zeer strenge voorwaarden. Deze richtlijn zorgde voor heel wat beroering bij fabrikanten en consumenten. Leonidas heeft in deze kwestie altijd een klaar en duidelijk standpunt ingenomen. Leonidas zal altijd 100% cacaoboter blijven gebruiken. Palmolie, een grondstof waarrond heel wat controverse bestaat, wordt door Leonidas niet gebruikt als ingrediënt voor zijn pralines. Leonidas preciseert echter dat er sporen van palmolie aanwezig zijn in de orangettes. Deze sporen (< 1%) zijn het resultaat van de bewerking van de gekonfijte sinaasappelreepjes door de leverancier. Leonidas heeft echter beslist om op zoek te gaan naar alternatieven zonder palmolie en werkt met zijn leveranciers samen om de laatste percentages palmolie te kunnen vermijden.
  • Ik ben allergisch, kan ik probleemloos van Leonidas producten genieten?"
    Alles hangt af van de soort allergie. Onze Leonidas-producten bevatten een bepaald aantal ingrediënten die allergieën of intoleranties zouden kunnen veroorzaken(zoals melk, soja, gluten of noten). Hebt u last van een voedselallergie, stuur ons dan gerust een e-mail. We vertellen u graag welke pralines u probleemloos kunt eten. Samengevat: Eieren en eiderivaten (albumine) In sommige producten worden stukjes koek gebruikt die eiwit kunnen bevatten. Sporen van ei kunnen dus aanwezig zijn in een groot aantal producten. De gelei, de sinaasappel- en citroenschijfjes bevatten eveneens albumine. Gluten Gluten is een molecule die wordt aangetroffen in granen zoals tarwe, gerst, haver en hun derivaten zoals malt. Sommige Leonidas producten zijn gemaakt met ingrediënten die gluten of sporen van gluten bevatten en kunnen bijgevolg gluten bevatten. Droge vruchten Alle Leonidasproducten kunnen sporen van droge vruchten bevatten. Veel Leonidas producten bevatten noten als hoofdingrediënt (hazelnoten, walnoten, amandelen, pistachenoten, pecannoten, ...). Melk (lactose, melkproteïnen,...) Zuivelproducten zijn uiteraard cruciale ingrediënten bij de bereiding van de meeste Leonidas producten. Ondanks de strikte reinigingsprocedures kunnen er sporen van melk aanwezig zijn in alle producten, met inbegrip van producten die geen melk of melkderivaten bevatten als ingrediënt.
  • Bevatten onze producten GGO's (genetisch gewijzigde organismen)?
    De leveranciers van Leonidas waarborgen dat de gebruikte sojalecithine uitsluitend afkomstig is van soja van planten die zeer streng worden gecontroleerd op de aanwezigheid van genetisch gewijzigde soja. Zij garanderen dat de PCR-analyses negatief zijn. Wat glucose en glucosehoudende producten betreft, waarborgen onze leveranciers ofwel dat ze worden vervaardigd op basis van tarwezetmeel dat niet genetisch werd gewijzigd, ofwel dat de oorsprong werd gecontroleerd op de aanwezigheid van genetisch gewijzigde maïs.
  • Betaal ik verzendkosten op mij bestelling?
    Er worden geen verzendkosten toegevoegd als je bestelling meer dan 40 EUR bedraagt. Voor overige bestellingen hangen verzendkosten hangen af van de hoeveelheid die bestelt wordt en het adres naar waar de producten verzonden worden. Deze kosten worden transparant weergegeven voordat de betaling voldaan dient te worden
  • Hoelang duurt de verwerking en verzending van mijn bestelling?
    Je bestelling wordt zo snel mogelijk verwerkt en wordt in de meeste gevallen op dezelfde dag verwerkt en verzonden als men voor 13.00uur bestelt. Bestellingen die na deze tijd worden verricht worden de volgende dag verwerkt. Wij gebruiken PostNL en DHL voor onze verzendingen en streven naar een bezorgdatum van 1 tot 3 werkdagen na bestelling. U wordt altijd op de hoogte gebracht mocht uw bestelling vertraagd zijn.
  • Krijg ik korting bij grote afname?
    Wij waarderen grote afnames van onze producten en een aangepaste prijs kan besproken worden. Gelieve direct contact met ons op te nemen voor verdere informatie.
  • Welke betaalmiddelen worden geaccepteerd in de webshop?
    Wij accepteren alle grote credit en- debitkaarten. Verder kunt u ook betalen via PayPal en iDeal. Bij ophaling van uw bestelling in onze filialen in Maastricht Wyck en Maastricht centrum kunt u ook met cash betalen.
  • Wat is een Chocobox abbonnement?
    Ons Chocobox abbonnement stelt u in staat een maandelijkse verrassingsdoos met verse pralines bezorgt te krijgen. De Chocobox wordt gratis bezorgt en u krijgt daar bovenop een vaste korting in onze webshop zolang u lid blijft van ons Chocobox abbonnement.
  • Wanneer wordt de Chocobox verzonden?
    De Chocobox wordt maandelijkse verzonden. Betaling gebeurd enkele dagen voor de Chocobox verzonden wordt. Als nieuw lid wordt uw eerste Chocobox verzonden zodra de eerste betaling voldaan is.
  • Kan ik mijn Chocobox abbonnement stopzetten?
    U kunt uw Chocobox abbonnement ten alle tijden stopzetten via onze website of door contact met ons op te nemen.
  • Wat is de Ledenzone?
    De Ledenzone maakt het uitermate gemakkelijk bestellingen te plaatsen en uw gegevens op te slaan in ons bestand. Als lid krijgt u automatisch 5% korting op bestellingen en wordt u op de hoogte gebracht van onze laatste acties.
  • Wat gebeurd er met mijn gegevens?
    Wij beloven uw persoonlijke gegevens nooit aan derde partijen te verkopen. Uw contactgegevens worden gebruikt om u af en toe op de hoogte te houden van onze laatste acties en kortingen. Als u geen e-mails van ons wenst te ontvangen kunt u u ten alle tijden uitschrijven van onze nieuwsbrief.
bottom of page